A klímaberendezés
Feladata: a hőmérséklet szabályzása (hűtés-fűtés), párátlanítás, fagytalanítás, levegőtisztítás.
A klíma működésének elve a hűtőközegnak a klíma teljes hálózatában való keringetésén alapszik.
Az autóklíma részei:
Ha a berendezés hűtőközege körülbelül 20%-át elveszíti a használata során, a klíma még működik, de jelentősen csökken a hatásfoka. Ezért évente, illetve 15 ezer kilométerenként új közegett és olajat kell tölteni a rendszerbe, tisztítani és fertőtleníteni kell, a pollenszűrőjét (utastérszűrő) pedig ki kell cserélni.
A légkondicionálót a folyamatos és zavartalan működése érdekében időről-időre karban kell tartani.
Pollenszűrő (utastérszűrő)
A pollenszűrő a műszerfal alatt van beépítve. Port, piszkot, pollent szűr ki a levegőből, így megakadályozza, hogy azok az utastérbe kerüljenek. A pollenszűrőben (utastérszűrőben) a mikroorganizmusok szívesen megtelepednek, ezért javasoljuk, hogy évente, vagy 15 ezer kilométerenként cseréltesse ki.
Tanácsok az autóklíma használatához
Ózonos tisztítás
Ózonos klímatisztítás során ózongázt juttatunk be a jármű klímarendszerébe - utasterébe, amely az ózonmolekulák természetes oxidációs hatásának köszönhetően semlegesíti az ott megtapadt baktériumokat és vírusokat, kiirtja az esetlegesen kialakult penész és gombatelepeket, valamint megszűnteti a kellemetlen szagokat. Az ózon oxidációs kölcsönhatása miatt minden a járműben található rovar, pók és egyéb élősködő elpusztul, majd körülbelül 30 perc elteltével a molekulák visszaalakulnak ártalmatlan oxigénné, amely az autóban friss, enyhén esőillatú, tiszta levegőként jelenik meg.
Az eljárás nagy előnye, hogy nincs szükség a jármű klímarendszerének szétszerelésére, vagy a burkolat megbontására, és a kezelés során semmiféle vegyszer alkalmazására nem kerül sor. A tisztítás az előkészületekkel és szellőztetéssel együtt gyorsan, maximum 1 óra alatt elvégezhető.