Gumiabroncskopás
A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a megfelelő gumi kiválasztása és karbantartása alapvetően fontos a biztonságos közlekedésben.
A gumi 2mm alatti mintamélységnél már egyre kevésbé látja el a feladatát, bár az előírt minimális profilmélység 1.6mm. A nyárigumi ideális mintamélysége legalább 3mm, a téligumié legalább 4 mm.
Kopott abroncsokkal – különösen vizes úton – ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! A lekopott járműabroncs a víztócsákon könnyen megcsúszik (ez az úgynevezett aquaplaning), mivel nem szorul ki a víz az érintkező felületek közül. A gépjármű kormányozhatatlanná, irányíthatatlanná válik.
Egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.
Mikor kell cserélni?
Akkor cseréltesse ki a gumiabroncsot, ha
Centrírozás
A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömegközéppontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futóműalkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.
Mit jelentenek a gumiabroncson található jelzések?
Pl.: 205/45 R16 83 V
EU abroncscímke
A gyártó köteles a gumit tesztelni, címkével ellátni, mely segít a választásban.
A címkén lévő adatok: